Monday, November 23, 2020

FÖR ATT SKYLLA I SVERIGE, MEN FÖR ATT INKLUDERA SOM EN SVENSK I DITT SAMHÄLL.



Mina långa och besvärliga resor som leder mig till en kriminaliserad styrning av en stat som, som du ser det och grannarna inte vill, korsade fyra gånger sedan 2012 med Sverige och tänkte att där kommer du att hitta min plats sanningar om fred.
Jag försökte med icke-falska bevis, men dokumenterade, för att jag åkte dit fyra gånger, för att bevisa att jag är förföljd och att jag är i fara om dåliga saker händer mig, och här händer de mig, som människa med smarta idéer och definitioner, och en man som är emot brott och korruption, men också som älskar rättvisa som ett skydd för livsstilen.
Jag hade tidigare hört att Sverige är ett land med fred, yttrandefrihet och visdom, och det är därför jag valde det landet för första gången.
Jag bodde i nästan hälften av mellersta Sverige och i norra kvartalet, och tro mig att jag inte hittade någon förståelse någonstans.
Lämna migreringsbyrån. Ja de evangeliska kyrkorna, deras butiker där jag arbetade som praktikant och bevisade att jag är en nivåmänniska!
Jag har äran att nämna de från PMU Boutique i Trollhättan, landets chefer, som behandlade mig bra, men då var det inte tillåtet och du kunde vara anställd där med mitt stats pass. Men senare, när jag åkte norrut till staden Boden, arbetade jag också där i Second Hand, ännu längre och längre, och även om pastorn som ledning för PINKSTKYRKAN lovade mig att han skulle ta mig till jobbet där, i 6 månader åtminstone så länge jag stannade där, förrådde han mig äntligen och jag fördes till en stad nära Östersjön, varifrån jag efter några månader var tvungen att återvända hem.
Jag erkänner att jag missade chansen att komma i kontakt med en svensk, som blev kär i mig i staden Mellerud medan jag bodde, men planerna var annorlunda, och eftersom jag flyttades till staden Trollhättan, lämnade vi på något sätt.
Sverige skulle inte ha någon risk från mig. Jag åkte till Sverige med kunskapskapital, med tre färdiga fakulteter, med kunskap om 7 språk, där jag bland annat lärde mig 70% och det svenska språket.
Det räckte för att ta mig till säkerhetsorganen där jag arbetat i Jugoslaviens tid, som kände till alla kriminella vägar från Balkan, Sverige skulle ha ett plus av säkert och tillförlitligt skydd, för det, Sverige skulle vara mitt land med .
Jag lyckades inte uppnå det målet och jag kommer ibland att få chansen att berätta för politikerna faktorer i ögat, men jag kommer att mata allmänheten med sanningen, att det inte finns några rena människor i migrationerna och att de är korrupta, jag har hantverk slags upptäckt, och jag behöver inte mycket för att upptäcka ursprunget med dem som fördes till dem från Mellanöstern och Afrika inom det vackraste landet i Europa.
Det vet jag kanske och jag kan komma bara för skojs skull, kanske för att leta i Mellerud efter min skönhet att jag inte höll mitt ord av skäl att jag hade fel. Men jag kommer, för där har jag vänner, en kärleksfull vän, där kommer jag nog hitta en svensk, jag vet, det beror på Guds vilja.
Men jag blev skadad av de flesta där, liksom en advokat som jag trodde skulle hjälpa mig från Malmö, när hon gjorde mitt hål och lämnade mig varken på jorden eller i himlen, när hon väl träffat mig.
Gud har planer för mig, jag tror på Jesus och jag vet aldrig vad som kommer att hända.

Journalist, Demiri, Fergim.


 

No comments:

Post a Comment