Thursday, July 26, 2018

KOLLUMNA-MIGRATIONSVERKET ORGANISERA DISKRIMINERING.


Att ta mod och att säga att en statlig och statlig myndighet i ett land är en diskrimineringsplats är inte så lätt. Men när den konfronteras med sin verklighet kommer den till den smärtsamma verkligheten i ett land som säger sig själv DEMOKRATISK, och då har du de värsta generna, diskrimineringen och risken som du hade i landet från vilken du kom för att söka frihet och skydd från ondskan.
Således har Demiri Fergim, en journalistanalytiker och intellektuell från Makedonien, en Balkanstat som i 27 år producerat hat, brottslighet, mafia och förföljelse av alla som inte var överens med våldet av brott och förstörelsen av staten, samhället för Mazatlanistas far.
Under 2012 var jag tvungen att åka till Sverige eftersom jag riskerade mitt liv som journalistanalytiker, från en kriminell och fascistisk makt. Jag lämnade Makedonien och gick från Pristina flygplats för att hitta skydd och frihet i Sverige, landet med det bästa i frihet och mänskliga rättigheter i världen och i Europa.
Jag presenterades som en person med politiska och faror i mitt land sedan jag till Migrationsverket lagt fram många dokument som var bevis på förföljelse och prövningar som gjorts av den joniska makten i Makedonien mot mig och min familj, men också mot många andra som inte gjorde accepterade fascismen som ett regeringsform i det landet. Vi vill inte att vårt land ska förstöras, men vi var tvungna att skriva och reagera mot brott, misshandel och korruption.



Även efter 13 månaders levnad i Göteborg, Mellerud och Troolhatan gav Migrationsverket mig inga svar, även om det fanns förutsättningar för att lösa mitt fall, eftersom dessa fall löses med annan metod, då dessa faller. I dessa fall har Dublin- och Genèvebesluten förutsatt att omedelbar och långsiktig bostad ska ske, och om Sverige inte kan välja det, är det genom Dublin och UNHCR skyldigt att hitta en annan stat med ECRE-föreningen en organisation i rådet Europa.Jag var tvungen att återvända till Criminal Macedon, där jag förväntade mig många faror.År 2014 angrep igen fysiskt gångarna av en av de politiska partierna som utgjorde den kriminella och fascistiska makten i Makedonien. Jag blev återigen tvungen att åka till Sverige.
Jag var skyddad i en familj i Trollhättan, och jag introducerades till Kollored, receptionen för asylsökande i Göteborg.tro mig, varken rätten att bli hedrad eller ge mig. Med hälsoproblem med Angina Pectoris kunde jag inte få mer än en månad med adekvat bytesbehandling. Väl pressad i den riktningen.Jag var tvungen att åka till Tyskland för att söka tillflykt i Hammergrunn och de återvände till Makedonien för att jag inte ville åka tillbaka till Sverige med mig.Lidande, diskriminering, på alla håll. Situationen blev sämre i mitt land. Han var störd. även nyhetsbyrån droppade långsamt där jag arbetade.Under en protest i min stad hade polisen i landet prutat för att attackera journalister som inte var till förmån för makten. En ojämn polis, fysiskt med en näve i magen i hjärtans riktning. Jag reagerade, men ingen gjorde någonting. på kvällen var jag i hjärtinfarkt, INFARKT, och värre min hälsa. Efter att jag var ingrepp i aorta med en ny stent och gjorde totalt tre stentar i hjärtat.Lider, smärta, ligger på sjukhuset och otillräcklig rehabilitering.Jag städade inte saken, samlade alla dokument och gick igen till Sverige, i norra delen av Boden, där det fanns ett centrum för att samla asylsökande.
 Där lyckades jag med att komma in i lägret och registrera mig som en politisk asylsökande. Vi lovade först att mitt problem skulle lösas snart. Dublin ville svara vem som skulle hantera mitt fall, Sverige eller Tyskland. Men det varade i månader.Sedan jag var i Boden var jag med alla hälsoproblem i ett läger som vi tagit från den svenska armén. Jag höll dem i 10 månader utan att ringa mig till Intervju alls.Efter 10 månaders vistelse där förflyttade de oss till Sundsvall där jag bodde där i två och en halv månad. Så ett år att vänta igen, och ingen lösning på mitt fall.Med Dublinkonventionen, när en asylsökande kommer till en stat för tredje gången, är Migrationsverket skyldigt att lämna landet inom tre månader för att utfärda uppehållstillstånd eller att utvisa det, och i så fall, Dublinkonventionen bör hitta ett annat land som skulle välja...
Även denna gång lyckades inte Migrationsverkets byråkrater lyckas, och de försökte inte lösa problemet med mig.Jag var tvungen att avbryta begäran om politisk asyl för att återgå till mitt oroliga land, som i dag inget ingen förändring i plan och yttrandefrihet för de mänskliga rättigheterna, har förstört landets ekonomi, alla som har begärt asyl under den period som föregår Kan kast från det statliga systemet, inte rehabilitera fångarna är fortfarande i den politiska fängelse, de som förlorat sina liv från journalister, som ni nämnde som och deras familjer i sorg, fortfarande unga intellektuella bedöms Politiskt drar de dom till domstolen och inget beslut fattas.På grund av den kontinuerliga diskriminering och min mosrehabilitimit, var jag tvungen att bli tillfrågad Migrationsverket ger mig lämna för att gå tillbaka till Sverige, men de efter lång mycket för att informera med en mening som jag spaskam rätt att gå in i Migrationsverket fyra hela år , glömmer att de har kränker alla internationella normer när det gäller politisk asyl.
 Av dessa skäl, jag tog upp huvud Dublin styrelsen i frågor om flyktingar och UNHCR, ECRE, Europeiska kommittén för Migrative frågor, FN, och i slutet efter att du tippade alla kommer lämna in en stämning inför Internationella domstolen för brott av mänskliga rättigheter i Strasbourg.
Sverige, i mitt fall, har brutit internationella konventioner och dokument som undertecknades om de frågor migrative och flyktingar och respekterar endast de lönsamma, som tar pengar från Europarådet för mycket medger Migrant tillfälligt från Mellanöstern och att vi Vime inifrån den europeiska kontinenten som en politisk risk, gjutning oss och diskriminerar oss, faktiskt.
Makedonien i alla officiella dokument av världen och européerna organisationer karakteriseras som bryter mot fri- och rättigheter journalister och vet väl data. Så jag kommer att gå till slutet av avslöja sanningen och rättvisa som är min garanti fler dokument och internationella konventioner, som Sverige är pank.


 Han skrev: Demiri, Fergim, en journalist.



  

No comments:

Post a Comment